Communicatie-initiatieven ondersteunen de boost richting preventie en hergebruik van verpakkingen.
De klant moet zich meer bewust worden van de mogelijkheden die hij zelf in de hand heeft om producten aan te schaffen met minder eenmalige verpakkingen. De manier van communiceren en de boodschap die gebracht wordt naar de klant toe is hierbij primordiaal.
Maar ook voor bedrijven neemt het belang van correct communiceren, en daarbij greenwashing te vermijden, over waardevolle en innovatieve acties alsmaar toe.
Anderzijds heeft een verpakking ook een marketingfunctie (bv. “unboxing experience”). We zoeken antwoorden op de marketingmethoden die producenten kunnen toepassen zonder hiervoor afhankelijk te zijn van eenmalige verpakkingen.
De klant moet zich meer bewust worden van de mogelijkheden die hij zelf in de hand heeft om producten aan te schaffen met minder eenmalige verpakkingen. De manier van communiceren en de boodschap die gebracht wordt naar de klant toe is hierbij primordiaal.
Maar ook voor bedrijven neemt het belang van correct communiceren, en daarbij greenwashing te vermijden, over waardevolle en innovatieve acties alsmaar toe.
Anderzijds heeft een verpakking ook een marketingfunctie (bv. “unboxing experience”). We zoeken antwoorden op de marketingmethoden die producenten kunnen toepassen zonder hiervoor afhankelijk te zijn van eenmalige verpakkingen.